Dag 2, dag van fietsen, Golden Gate en lekker eten - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Petra Raalte-Spierenburg - WaarBenJij.nu Dag 2, dag van fietsen, Golden Gate en lekker eten - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Petra Raalte-Spierenburg - WaarBenJij.nu

Dag 2, dag van fietsen, Golden Gate en lekker eten

Door: Petra van Raalte

Blijf op de hoogte en volg Petra

23 Juli 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Golden Gate, here we Come!

Vandaag startte wij de dag met een echte Amerikaanse ontbijt bij Johnny Rocket naast ons hotel. Zoals je dat in de films ziet met hamburgers en een kan koffie, echt grappig. Al die calorieën moesten er ook weer af dus hup naar de fietsenverhuur voor een paar echte Amerikaanse bikes, volgens de verhuurder waren dit de beste fietsen die er waren maarja wij dutch people weten pas echt wat goede fietsen zijn dus na wat wisselingen en afstellingen konden we eindelijk op pad. Sandra kwam onderweg een amerikaanse mevrouw tegen met een Hollands slot op haar fiets, dat had een vriendin voor haar meegenomen, niet begrijpend dat je in Holland je fiets minstens op drie dubbel slot moet zetten om hem niet kwijt te raken... Verder op weg rijden we pardoes de stoet van Obama tegen het lijf, cooool!

We reden een leuke tocht naar de Golden Gate bridge met 2 pittige klims erin. Vanonder was die karakteristieke rode brug erg indrukwekkend , eenmaal erop was het vooral druk met voetgangers en voorbij razend verkeer. Dat nam niet weg dat het uitzicht erg mooi was en we vele zeehondjes hebben zien zwemmen. Na de brug zijn we doorgefietst naar Sausolito, een leuk plaatsje net aan de andere kant van de baai van San Francisco. In dit kleine plaatsje hebben werkelijk een fenomenale lunch gehad ; op een mini terras met uitzicht op het blauwe water van de baai. Een Chardony drinken op deze plek was echt geen straf! Gelukkig hoefde we niet de hele weg terug te fietsen en bracht een veer ons met fietsen en al weer terug.

Na zoveel hoogte punten was de dag eigenlijk al compleet maar uiteraard kan je niet in San Francisco geweest zijn zonder krab te eten dus na een plons in het zwembad zijn we op pad gegaan naar een knap krab restaurant, haha volgens Dajo hadden we een krab restaurant gevonden. Met zijn zessen boven op elkaar hebben we zitten smullen van drie schalen met mosselen, garnalen en natuurlijk krab. Tjonge wat een dag.