Dag 4 De kustroute - Reisverslag uit Monterey Park, Verenigde Staten van Petra Raalte-Spierenburg - WaarBenJij.nu Dag 4 De kustroute - Reisverslag uit Monterey Park, Verenigde Staten van Petra Raalte-Spierenburg - WaarBenJij.nu

Dag 4 De kustroute

Door: Petra van Raalte

Blijf op de hoogte en volg Petra

25 Juli 2014 | Verenigde Staten, Monterey Park

Vannacht hebben we geslapen op een kleine maar uiterst vriendelijke Koa camping in de buurt van Montery. De eigenaren vertelde dat als we vroeg op zouden staan we walvissen konden zien, wauw.

Uitslapen was toch nog niet gelukt deze vakantie haha dus wij in eerste instantie met zijn 4 hup de hardloop schoenen aan en joggend naar de beach waar we werkelijk van de ene verbazing in de andere vielen, er zwommen een stuk of 4 whales vlak voor de kust en met hun enorme staart maakte ze behoorlijk indruk. Er tussendoor zwommen zeehondjes en lagen zeeotters te spelen. Er vloog een pelikaan met zijn grote bek af en aan, al die dieren ken je vanuit de zoo of vanuit boekjes maar om ze zo in real live te zien is echt gaaf.

Na een stevig ontbijt van gebakken eieren met spek gingen wij op weg, de o zo bekende kustroute af, op papier 4, 5 uur rijden naar de volgende camping in Santa Barbara.
Nou dat hebben we geweten, een prachtige route maar veels te lang, de route kende vele hoogte verschillen en Mies en Daan moesten achter het stuur flink aan de bak.
Even dippen in de zee was er niet bij en lang stoppen was ook niet echt een optie omdat de tijd op de Tom Tom alleen maar op-ipv afliep. Na 6 uur sturen, wat eigenlijk te net even teveel was voor een lekker vakantie gevoel kwamen we aan op de meest verschrikkelijkste camping die je kan bedenken. We stonden op het grind met uitzicht op een grote muur van de snelweg. Kan je voorstellen ; Santa Barbara, waar ze skaten en fietsen langs de beach met palmbomen en wij konden daar niet komen omdat we achter de snelweg zaten .. grommel! . Het enige voordeel was wel dat we naast de wasmachines stonden en dus de was maar even weg gewerkt hadden en Sandra heerlijke soep had gemaakt. Gelukkig stonden we hier maar een nacht en gaan gaan we morgen weer snel door.

• 28 Juli 2014 - 20:13

Tiny:

geweldig wat een indrukken doen jullie fijn om het te lezen hier alles oke liefs