Dag 18 en 19, Malibu Beach - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Petra Raalte-Spierenburg - WaarBenJij.nu Dag 18 en 19, Malibu Beach - Reisverslag uit Malibu Beach, Verenigde Staten van Petra Raalte-Spierenburg - WaarBenJij.nu

Dag 18 en 19, Malibu Beach

Door: Peet

Blijf op de hoogte en volg Petra

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Malibu Beach

En we zijn weer op weg….
De beste tijd om te bloggen is onderweg, helaas hebben we dan geen Wi-Fi dus moet het verhaal even wachten voordat het online gezet kan worden.
De afgelopen twee dagen hebben we doorgebracht op Malibu Beach en Santa Monica.
De reis vanuit Las Vegas naar Malibu Beach verliep voorspoedig en voor we het wisten zaten we drie uur later aan de lunch met zeezicht. Het voelde ook wel een beetje onwerkelijk aan. Voor ons gevoel was Las Vegas het hoogte punt van de reis en was het tijd om naar huis te gaan maar we hebben nog een week vakantie! Gevoel van dagen en datums zijn we allang kwijt, de tijd reist wel regelmatig mee omdat we veel willen zien en doen. Haha echt rust en zitten doen we niet veel, daarentegen is alles nog steeds een groot avontuur. De jongens beginnen wel hun vrienden te missen en denken na over hoe het zou zijn om in het buitenland te wonen. Nou daar beginnen we mooi niet aan hoor!
We kijken zo langzamerhand uit naar Hollands brood en een lekker bakkie koffie van Oma Duut op strand. Mijn ouders en mijn broer hebben ik in geen weken gesproken, Paps en Mams, we zijn bijna weer thuis hoor ! De jongens zijn het eens, Amerika is een maf land. Zonder auto begin je hier niks en even op je fiets naar vrienden doe je niet zomaar. De mensen hier zijn wel vriendelijk en in winkels ed. heel service gericht. Daar kan de Nederlandse detailhandel nog wat van leren. Er zijn ontzettend veel winkels en het is maf om te bedenken dat die kunnen blijven bestaan terwijl wij de Lange Nieuwstraat of het Beverhof niet eens open kunnen houden. De dagelijkse boodschappen zijn hier wel enorm duur maar daar en tegen pakken ze je boodschappen aan het eind van de band keurig in. De wegen zijn bij tijd en wijle ongelofelijk slecht en met zo’n grote camper wordt je dan alle kanten op geschud. Ik heb nog steeds niet gereden in die rammelbak maar laat dat lekker over aan Michel. Inmiddels zijn we door 4 staten, California, Arizona, Utah en Nevada gereden en hebben behoorlijk wat miles erop zitten. De reis was tot nu toe echt te gek en met zijn 6en hebben we het erg leuk. We gaan nu de laatste 2 parken, San Simeon State park en Josemity state Park ontdekken en dat zit de reis erop.
Nog even terug naar Malibu Beach, het was de duurste camping die er bij zat maar bij het boeken hadden we het vooruitzicht dat we anderhalve dag aan het strand konden liggen en dat vonden we een aantrekkelijk idee na zoveel actie. Het uitzicht was prachtig! De plek erg krap, zo krap hadden we nog niet gestaan. De zee en het strand(je) was te bereiken door over te steken over de highway 101. Je snapt misschien al dat dit geen pretje was met al die langs scheurende auto’s. Het strandje ter hoogte van ons park was erg klein en verder was er niks te doen. Nadat de jongens een lekkere duik hadden genomen in de fantastische golven gingen we terug naar de RV want Daan ging koken! Spaghetti alla knoflook of zo iets. Tja wat moesten we er van zeggen…..HAHAH nee hoor geintje, het was lekker. Goed gekookt.
S ‘avonds in het donker bij een paar kaarsjes hebben Tijn, Sandra en ik nog een paar potjes gekaart totdat het echt tijd was om naar bed te gaan.
De volgende ochtend hebben we de bus gepakt naar Santa Monica met zijn beroemde pier en zijn Baywatch posten, daar waar Baywatch is opgenomen.
Daan en Sandra besloten om vanaf de pier de Hop on, Hop off bus te pakken naar Beverly Hills en Hollywood. Wij hebben met zijn vieren fietsen gehuurd en zijn langs het strand gaan fietsen richting Venice Beach. Het was druk op de stranden, ws ook omdat het zaterdag was. Grappig hoor om met zo’n echt cruise fiets pal langs het strand te fietsen met aan de ene kant zand en aan de andere kant gras. Hele families zaten met zijn allen op het strand of ernaast en overal stonden volleybal velden. Er lagen overal hippies, zwervers en kunstenaars, er hing een continue wietlucht en tegelijk waren er overal sportievelingen bezig met hun workouts. Maffe mengelmoes.
Na het strand zijn we om de haven van Venice Beach heen gefietst naar Fischermans Village waar we met een pontje weer terug konden komen naar Venice Beach en daarvandaan zijn we weer over het strand terug gefietst naar de Pier van Santa Monica.
Uiteraard hebben we onderweg nog een duik genomen!
Daan en Sandra zijn uitgestapt bij The Walke off Fame en hebben daar een rondje gelopen. Ze hebben diverse huizen van beroemdheden gezien en waren ook eind van de dag weer terug op de pier.
Gezamenlijk zouden we de bus van 6 uur terug pakken naar Malibu Beach, want werd ons verteld, de laatste ging om half 8 en die moest je beslist niet missen. De taxi ’s zijn hier schreeuwend duur. Afijn na 55 minuten wachten kwam er eindelijk een bus die niet voor ons wilde stoppen en gewoon doorreed en na 2 ! uur wachten konden we eindelijk met de bus mee. De chauffeur had twee uur in de file gestaan… echt niet normaal die kust route en het openbaar vervoer. Niet zo gek dat iedereen in Amerika een auto heeft en het dus op drukke routes vast staat….
Afijn we waren om 21:15 terug op de camping en na een warme douche, want het koelde s ‘avonds behoorlijk af, ben ik heerlijk mijn bedje in gedoken. Bij mij ging het kaarsje uit en ik heb heerlijk geslapen.