Dag 20 en 21, San Simeon - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Petra Raalte-Spierenburg - WaarBenJij.nu Dag 20 en 21, San Simeon - Reisverslag uit San Simeon, Verenigde Staten van Petra Raalte-Spierenburg - WaarBenJij.nu

Dag 20 en 21, San Simeon

Door: Peet

Blijf op de hoogte en volg Petra

10 Augustus 2014 | Verenigde Staten, San Simeon

Vandaag ging de reis naar San Simeon State park. Een trip van ongeveer 3 ½ uur opnieuw langs de kust route. Tjonge wat was het mooi nu met het zonnetje. Op de heenreis, zo’n drie weken geleden hadden we vooral veel zeemist.
Er moest een tussenstop gemaakt worden bij de Wallmart want de jongens hadden hun zinnen gezet op een camera. Na drie weken research en veel vakantiegeld van de opa’s en oma’s dat brandde in hun pocket hebben de jongens hun geld uitgegeven aan een Nikon huppeldepup. Vanaf nu wordt de wereld door een lens bekeken en hebben we twee nieuwe paparazzi ‘s erbij. We moeten nu sochtends wachten voordat we uit de plooi zijn en we kunnen niet meer ongekamd de camper uit want alles wordt op de gevoelige plaat gezet, tjonge daar gaat mijn zelfbeeld ….
Gelukkig is San Simeon weer een mooie plaats om op de foto te zetten. We staan op een prachtige groene plek, zonder stroom, water en Wi-Fi. Zelfs de telefoon heeft geen bereik hier, geweldig.
Het park ligt vlak naast de kustweg highway nr.1 en we kunnen zo onder! de snelweg doorlopen naar het strand. Erg mooi. Wat wel volop te verkrijgen was is brandhout en de echte scout kwam bij het zien van onze mooie vuurplaats gelijk in Tijn omhoog. Nog sneller dan Daan de BBQ aan had kwamen de vlammen al uit de vuurton. Heerlijk want echt warm is het hier niet en we moesten weer een beetje wennen aan de koelte. Het was een perfecte avond met lekker vlees, een goede fik, wijn en marshmallows. Ik zeg morgen weer!
Het was eigenlijk het de bedoeling dat we vandaag naar Hearst Castle zouden gaan maar de entreeprijzen waren zo hoog dat we daar geen zin in hadden. Daarentegen zijn we eerst naar Piedras Blancas gereden waar Elephant Seals in grote getalen op het strand lagen, echt gaaf daar kan Seworld niet tegen op. In het water werden er hele gevechten uitgevochten tussen enorme mannetjes Seals die hun territorium verdedigde. Op het strand lagen vooral de jongere seals. De vrouwtje waren al vetrokken, die zwemmen altijd heen en weer.
Daarna zijn we naar Moonstone Beach gereden want daar zouden moonstone’s liggen.
Nou helaas, veel kiezels haha maar geen moonstone’s. Jammer. De kust was mooi en na een uitgebreide wandeling waren we wel toe aan een versnapering. We vonden een leuke tent met uitzicht op zee en Sandra werd inmiddels kampioen in het spotten van walvissen. Helaas waren ze vandaag niet dichtbij maar het spuitende water konden we ver op zee zien.
Eind van de middag hebben we alle lekker lui gedaan, behalve Daan en Sandra, die kregen geen genoeg van de omgeving en zijn vanuit de camping nog gaan wandelen.
Uiteraard ging s'avonds de BBQ en de vuurpot weer aan en hebben we weer lekker zitten fikken.
Morgen op weg naar ons laatste park en dan komt echt het einde van de vakantie in zicht.